گروه خبري : هرمزگان در فضای مجازی
تاريخ انتشار : 1404/09/17 - 22:12
كد :5015
آنفلوآنزا در هرمزگان چهار برابر وضعیت هشدار
خبر هرمزگان ـ میزان ابتلا به آنفلوانزا در هرمزگان چهار برابر وضعیت هشدار است.

خراسان جنوبی، قزوین، زاهدان، اصفهان، تهران نیز مانند هرمزگان بدترین وضعیت قرار دارند.
به گفته قباد مرادی، رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، ویروس آنفلوانزای امسال بسیار مسری است و بیشتر کودکان پنج تا ۱۴ سال را نسبت به سایر گروههای سنی مبتلا میکند.
مینو محرز، پزشک متخصص بیماریهای عفونی، نیز گفت: موج فعلی آنفلوانزا شدیدتر از موجهای قبلی است و با افزایش شمار مبتلایان، احتمال مرگومیر نیز وجود دارد.
محمدرضا صالحی، رییس مرکز تحقیقات مقاومت میکروبی هم گفت: مبتلایان به آنفلوانزا از یک روز پیش از بروز علائم تا پنج تا هفت روز پس از شروع بیماری ناقل هستند و در کودکان یا افراد دارای نقص ایمنی این دوره طولانیتر است.